Att byta anordnare kan vara svårt, både för den assistansberättigade, anhöriga och assistenter. Man vet vad man har men man vet inte vad man får.

Vi finns här hela vägen och hjälper dig om du skulle vilja byta till Hand i Hand.

Skulle ni vara intresserade av att ha Hand i Hand som assistansanordnare så är ni välkomna att kontakta oss. Vi kommer att skicka över lite information om oss som ni kan läsa innan vi bestämmer om vi ska träffas för ett personligt möte. Finner ni att informationen som ni fått muntligt och skriftligt verkar intressant så bokar vi in tid för ett personligt möte. På mötet går vi igenom hur det fungerar rent praktiskt hos oss i Hand i Hand och ni får ställa de frågor ni kan ha.

Inget bestämts vid första mötet och det är helt förbehållsfritt. Skulle ni efter mötet känna att ni vill träffas igen så gör vi det, allt ska kännas bra.

Väljer ni sen att byta till Hand i Hand så hjälper vi er med allt praktiskt som krävs. Vi anställer de assistenter ni vill ha med er från den anordnare ni har nu, men vi hjälper även till med nyrekrytering om det önskas. Vi sköter pappersbiten så att ni kan fokusera på att ha en bra personlig assistans.

Innan uppdraget börjar eller strax efter så kommer vi att göra en uppgiftsfördelning och en genomförandeplan med er för att vara säkra på att ni får just den personliga assistansen som ni önskar.

Vill/kan ni inte själva vara arbetsledare så anställer vi en till er som kan hjälpa och stötta er på den punkten.

Ni kan lugnt byta till Hand i Hand, vi kan det här och vi finns vid er sida hela vägen.

Välkommen till vårt varma gäng!

Skip to content